Friday 5 July 2013

study smart vs study hard seorg ibu

aku xtau r aku ni kategori study smart ke stdy hard..
yg pasti aku kategori study last minit..(huahuahuhaa)
sbbnye...awal2 sem mmg xde r aku gigih nk mmbace bku.
ble da strt study week,br terhegeh2 nk stdy kate ko..
bak kate org,'nk berak br gali lubang'

sem ni aku ade 8 subjek final..
pling byk kot dlm sjarah pendidikn aku slaen mse spm dlu ( aku amek 12sbjek,sje gedik kann)
bezanye blaja diploma dgn dgree ni..
mse mle2 aku amek final exam utk dgree,aku pny jwb soaln mcm wt karangan bhase melayu SPM.siap strech2 tgn sbb lenguh..haha
3jam tu mmg menulis je.pastu brhenti jap pk ayat,tulis lg smpai r wisel penamat.(aku bkn kategori bdk bijak,average je,kne pulun smpai abez)

tme study week,aku kne curi2 mse..xleh nk fokus 100%
sbb qaleesya pn sbuk nk stdy dgn aku skali.
so,kdg2 kne tggu dia tdo dlu..
cian hubby duk mlayan qaleesya je..
kdg2 aku stdy,pastu mcm xmsuk kpale,aku rest n maen dgn qaleesya jap
then br smbung blk..

eh?pe aku mrepek ni..
xtau nk ckp pe sbnrnye entry kali ni..
lbh pd merapu kot..
tp aku nk tnye r,cmne korg pny style stdy?
aku jns bce byk kali,pastu hafal
tu kre smart ke hard?
jom kongsi cre korg study..xkre r da 10 tahun berlalu ke sdang berlalu ke..
tp aku btul2 respect org kt luar tu yg ade ank kecik n msih gigih blaja smpai master atau pHD..
tabik spring woo...

p/s : aritu ade mnusia tweet dia ckp dpt dpt 4 flat kt uiTM mcm 2.5 je kt UIA/UKM..btul ke??rendah sgt ke thap student uitm ni smpai ade yg pk cmtu??bincangkn..


2 comments:

Chekgu Azrine said...

Tak btul.tu sis.uitm students dia payah nak masuk..masa akk bt dip dulu blajo dalam english..huhu..

!k@ said...

Salam kenal Bear...adik akak pn sorg kami pggl bear..hihi...bab uitm tu akak xleh nak komen...akak dulu usm..susah nk score..akademik orientation pnya u..huhu..tgok2 kawan2 kat u lain cam ramai dpt dean list..Ms akak belajar dulu..tp dh lama tau.akak konvo 2006.harap boleh pakai lg tips ni...akak slalu g library..cr past year question..buat analisis trend soklan..sbb soalan kdg2 lebih kurang je..twist sikit je...
Pastu study akak biasanya suka buat nota ringkas,kaler2..note tu ape yg akak paham dr pembacaan...pastu baca ulang2 note yg kale2 kita buat tu..seronok sikit baca dr baca direct dr buku kan.. :-)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates