Thursday 11 July 2013

kisah aku yg baran vs cengeng part 2

ok,kte smbung blk kisah yg xbrape nk sronok ni..more to syok sndiri sbnrnye..xpe r,da nme blog sndiri kn,hentam je r nk tulis ape pn.back to my story..err,aku ni bekeng?mungkin gak r kn..huhu..tp dlm bekeng aku,sbnrnye aku ni cengeng!yup,aku mudah kalah dgn air mate..

latest story,aku bergaduh mulut n maen perang2 komen kt fb dgn bdk klas.xtau r ape bnda yg diorg xpuas ati sgt ckp mulut aku kurang ajar r,juah r,ape bnda ntah..gadoh lak dgn bdk laki yg umrnye tua stahun dr aku.ok??imagine that!!aku yg xmatured atau laki tu yg nk ngalahkn pmpuan?huhu..nseb baek tme gadoh tu tgh mid term break.xde r nk hadap muke ke hape kn..n spnjng gadoh tu mmg aku tegar gler.duk pertahankn diri aku yg aku rse xslh..tp ble da mkin truk n aku xnk jd mnusia yg mementingkn diri,aku msg bdk laki tu mnt maaf..smbil nages2 aku type msg.nages bkn hape,nages sbb npe r aku nk kne jd bodoh berdepan dgn masalah yg xmatang cmni.srius xmatang langsung.spnjng gadoh 4 hari tu,laki aku prasan yg mood aku down,pastu mke mc nk nages,ha..nmpk x?kental2 aku pn ttap ade lembutnye..huhu

ape bnda yg aku cengeng ek?err..kalau gado dgn suami pn aku cengeng.(eh?br kawin da gado?).haha..normal r..sdangkn lidah lagi tergigit..aku akn nages sbb aku cbe utk xnk melawan..so,aku gnekan air mate utk lembutkn hati aku n hati suami.(kre tips gak tu..hehe).ble aku nages,suami akan slow down n pujuk blk.stakt ni leh di kire sblh tgn lg r aku nages gado dgn suami.yg gadoh maen2 xleh nk kre..haha..sbb ktorg ske maen gadoh2 pastu snyap 20 minit then pndang mke masing2 n gelak.haha..(xbest tau gadoh lame2)

dulu tme kecik2 aku kategori cengeng..sbb anak bongsu kan.(ke aku je ank bongsu yg cengeng?).hehe..ade skali tu,angah nk kuar naek kreta..dia ajak aku n akak.tp sbb tme tu aku br mandi n terkedek2 nk pkai baju,angah tinggalkn je aku..berlari aku mngejar dr bilik..sudahnye asap kreta pn xdpt tgk.tme tu msuk blik trus nages.rse mcm angah xsyg kt aku..angah syg kakak lbh dr aku..(huhu..bdk2 pny feeling kn.)
tp ble da besar,aku sedar yg angah sygkn ktogr sma rate.as a proof,angah blikn qaleesya stroller as prsent..n belikn kakak boucer which is harge haruslah lbh kurg.(yeke ngah?ke akak lg mahal?)haha..tgk,sygnye angah aku kt adik2 pmpuan dia..(syg angah sesangat).

tb2 xtau lak nk abezkn entri cmne..haha
pe pn,aku yakin rmai je org kt laur sne yg lbh kurang aku..punya rse baran n cengeng at the same time.that normal..tp,ade x sape2 ade tip nk elakkn rse baran tu.lg2 kte sbgai isteri ni kne lbh cool down..da nme pn syurga d bwh telapak kaki suami kate ko..anyone with a great tips??jgn malu2 drop a comment..

2 comments:

Unknown said...

hohoho... tapi muke ko dik.. mmg muke garang.. cengeng pun ade la nmpk ckit..hahaha

larikkkk....

luvDriGhtOne said...

redha gler kak umie ckp cmtu..xpe,take it as compliment..ececeh..(raye nnt siap r dhia..)!eh?hahah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates