Wednesday 3 July 2013

redhalah wahai hati..

cte panas dr oven..
mmg btul2 br kuar..
haishh..mulekan dgn bismillah dulu..


alkisahnye,aku br ler blk dr abez paper HR td..
hubby amek naek kete..siap bw qaleesya mnjemput ibunye yg blk exam..
ktorg g taman sentosa jap sbb hubby nk uruskn hal dia..
then blk lalu r dpn batu 6 tu..(area MARDI)
tme tu aku da letih gler..mlm xtdo.stdy kate ko...haha
qaleesya lak  tgh nk mnyusu,aku pn bg susu sedas smbil baringkn seat aku tu..
then tb2,ade bnyi batu hentam cermin depan kreta..tme tu lori bsar br mlepasi kreta ktorg
aku dgn laki aku mcm tergamam..smbil drve tu smbil check crmin..mmg ade  mcm crack cket..
then tb2 ade lori besar lg bpe tan ntah bw laju mcm lori td..bnyi hentam kt cermin lagi kuat!
laki aku siap ckp "allahuakbar!'.then dia trus ckp "syg,xnmpk jln.."
aku lak mcm mamai2 tme tu..qaleesya tgh sdap mnyusu.dpt byg x keadaan tme tu?
trus laki aku berhentikn kreta kt bahu jln n suruh aku kuar cpt2 dr kreta.(mcm cemas gler kn..?)
dah kuar tu,mmg bnyi crmin tu berderap2 makin retak!hoii..seriau ok!
laki aku tgk lori tu lak dah jauh,xsmpt amek nmber plat..pasrah!

then kol abg aku yg pomen tu..
tggu dia dkat 15min..
dia ckp leh bw..slow2 elak lubang..dia tnye ade insurce cermin x..
aku pndang laki aku,laki aku pndang aku..
blk check cver note,mmg xde..
naseb kau lah bear kn..
dugaan smua ni..
so,kne redha..

pe pn,aku brsyukur r sbb crmin tu xtrus berderai..
pling rsau kalau qaleesya yg kne..
sdih woo..
da r insurance dia tgh pending lg..hoho..
ble da kne cmni r br kte tau cmne prasaan org yg cermin kreta retak sribu tb2 ni..
dr kjadian ni,aku dpt bnyk pngajaran..

1.kalau renew insurance,make sure ade insurance cermin
2.jgn cemas kalau bnda ni berlaku..elakkn tekan brek emergency,tkot kreta atau lori blakng sondol.da jd hal laen lak..
3.pastikan gne cermind double layer!!ni penting..sbb kreta aku ni aku rse gne single layer je..kalau dble layer,insyallah stakt btu besar ibu jari ko xpape.crack je kot..

sekian..
jadi,tahun ni..beraya kurung dlm rumah jelah ye nak oii..
hahaha..
p/s: *ok,kne cri kerja part tme r bln puase ni..spe ade kerja ksong?

sang wira yg suke buat ktorg trbang duet..hoho..

5 comments:

mommy.aisy.hana said...

Sabar bear. Semua tu biiznillah. Mujur xd pape.

DYatie ABakar said...

Mesti ad hikmah ny bear..

Chekgu Azrine said...

La..kesian..tp syukur semua selamat..tu yg penting

Unknown said...

kte kne waktu awal2 beli kereta dlu.bygkn kereta yg bru bpe bulan je pakai,sekali cermin belakang retak seribu.dh le time raya plak tu.melayang jgk le dkt 400 duit ganti cermin.bersyukur jgk le time tu yg kne cermin blkg.klu dpn lg parah kot rabak poket.huhu.lps dr kejadian tu trs insured cermin kete setiap x renew roadtax.mmg tobat dh.huhu

luvDriGhtOne said...

huhu..sdang brsabar sgt2 ni..parking je kreta kt garage..xmo dah pndang..kumpul duet tbung dulu.hehe..nseb baek ade lg mtor.xde r patah kaki sgt kn..pe pn,ttp bersyukur dgn ujian Allah ni..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates