Friday 26 April 2013

Nur Qaleesya Izara turn 1..

Alhamdulillah..anak aku da setahun..ble pk blk mcm xcaye je..
xcaye yg aku da usung dia dlm perut slame 9 bln..
xcaye yg aku tme bersalin kt hospital kajang tu aku duk mnjerit satu wad smpai mak anak 3 pn jd traumatize nk bersalin..
xcaye yg aku msih lg gagahkn diri smbung stdy utk penuhi impian my mom n dad yg nak aku abezkn dgree aku..
n xcaye aku adlh seorg wanita yg bergelar isteri dan ibu...

rase mcm mimpi je..
smua ni mcm out of my expectation..
aku mmg xsngke pd umur cmni da bergelar isteri dan ibu..
bajet nk kawin pas abez dgree..pastu kje sat, ade calon br kawin.
tp Allah da aturkn yg terbaek utk aku..
aku bersyukur d temukan dgn suami yg memahami dan xprnh mngeluh dgn prangai isteri yg kdg2 msuk air.(haha)..

now my bambam da xleh pnggil bambam lg..
sbb da xsebambam dulu..(how i miss my bambam so much!)
due to the kelasakn beliau, qeesya skrg da ramping gituu..
sblm dia genap setahun bkn maen dia xmo mkn pe yg aku msak..
smpai my dad suh bli Appeton bg kt dia..then alhamdulillah da ok blk..

berat qeesya tme chekup setahun xde r brat mne pn..9kg je..ramping uuuuuu...
tp graf dia cantik..so,xde mslh.
perkembangan fizikal pn alhamdulillah ok..
pe yg pling aku ske ble azan, qeesya dgn automatiknye akan letak tgn kt telinge mcm bilal yg tgh azan..
so touch..then kalau aku bw dia g jenjalan round kampung,ble lalu je dpn masjid,trus dia angkat tgn mcm nk azan..
so,dr situ aku tau perkembangan minda dia sehat..

now aku tgh train qeesya mngaji..insyallah dia da pndai ckp je aku nk dia mngaji trus..
everyday aku duk bg qeesya hadap vdeo aliff..baa..taa..kt youtube tu..
n ironinye,ble aku sebut smpai hamzah ya..qeesya akan sebut blk tp dlm bhase dia dr aliff smpai yaa..

 1st week



 2nd month


 3 month

6 month
1st year!

semoga Nur Qaleesya Izara bt Mohd Faizal mmbesar jd anak yg solehah dan berjye didunia dan akhirat..doa abah dan ibu sntiase mngiringi langkah demi lngkahmu..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates