Tuesday 2 October 2012

customer service??kau tahu x ape tu?

ishh..tetiba lak aku mnyirap dgn sorg hmba Allah ni..kau tu da r business,so..lyn r org dgn baek.ni mcm k cri gado je.(eh..npe mrh2 ni?)

ok..critanye aku nk bli satu brg ni..so,aku check2 de r hrge murah.aku pn email tuan pny brg tu.duk email2,aku pelik r sbb hrge yg dia sbut dlm email x sme dgn hrge yg aku bce dr iklan.dia ckp yg tu hat laen,ni yg aku nk hat laen.markup hrge dlm rm10 gk r..pastu siap ckp cmni.."u nk ke x??".dble questionare ok.trus aku sentap..d sbbkn aku xmo mnjatuhkn ko pny prniagaan xde r aku mention nme n lik ko kt cni kn..aduyai..

ko tu da r jual brg,kre2 mcm salesman r..ckp je r baek2.cre approach bia r btul.jgn wt org yg nk bli tu mcm hanjing r wei!mcm r org tu xde duet.aku pling ske cre cik piya jual brg.dia friendly je..so,nk tnye pe pn dia mcm stil akan lyn.so,aku mmg salute org yg jns gini.yg ade hati dan prasaan.bkn yg tau nk untung je.

kalau ko g mcD,ko duk berdiri kt kaunter tu lme2 tgk smua menu tu,ade x staff tu tnye ko "nak bli ke x ni??".ha..ado??xde kn?siap leh snyum lg even skalipun kau trus blah dr kaunter tu tnp bli ape2.tu yg d namakn CUSTOMER SERVICE!!be polite..jgn nk pkai boo je..

so,utk pmpuan tu..aku nsihatkn ko blajar r psal customer servce n relationship with customer..org laen niaga ko pn nk niaga,tp prangai cm haram.mmg xde spe r nk bli brg kt ko kn.puuiihhh!!

p/s : currently mnghupdate blog kt lab smate2 sbb panas ati.mafkn sy uitm sbb mnyalah gunakan kmudahan.hahahahahah..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates