Sunday 26 August 2012

warna warni d aidilfitri..

assalammualaikum..salam syawal utk smua.harini da lbh smggu kte mnyambut syawal.br arini aku sbuk nk update blog psal rye.nk cte suasana mnyambut lebaran kali ni brsme si kecik.mmg laen dr yg sblm2 ni..

tahun ni gk r tahun pling kalut sbb aku xde pn nk usung kmera ke sane sini dk candid pic my fmly beraya.haha..kalut kot sbb pgang qeesya.plus,dia skrg tgh kemaruk nk pgang itu ini.kang leka skejap mau pecah balang kueh org.huhu..

raya xbrape best sgt sbb smua da bsar..da ade fmly msing2 n da mle mnunjukkn "belang".hehe..mcm aku sndiri bkn maen tdo pg rye tu smpai kul 10pg gara2 mngemas umah sakan mlm tu.g bli bju rye pn mlm sywal tu smpai kul 2 pg.rabak mata wei..mane nk bgun kul 7pg.smbahyang rye?toksah harap r..dgr takbir pn xde pg tu.sah tdo mati.hahah..(da jd mak org pn peel cmni)

pg syawal mcm biase r..ktorg akan mkn dlu ketupat,longtong n lepet yg my mom wt.whoaa!heaven gler..kne lak ketupat tu 15% aku yg anyam..lg r syiok!lpas da mlantak,trus kumpul nk bersalaman.n d sbbkn smuanye lembab,tgh2 salam tu tetiba ade lak sedara dtg.pe lg..msing2 kelam kabut r nk siapkn air n so on..aku lak?pas da 3 fmly sdare belah ayah aku dtg mcm org amek number kt klinik,aku trus d ajak mlarikan diri oleh hubby.sbb klu tggu lg lme,cnfirm xkuar rumah.ktorg trus g umah mak mertua n braye kt sne.then br r roger2 angah n my sis utk folow diorg beraya kt kg my mom lak.hee..

d sbbkn kelembapan ibu n abah qeesya,so..qeesya xdpt r nk mngumpul duet rye yg byk.lg fedup rye belah hubby.beria smgt bju kurung bagai,tp sudahnye duk terperap je kt umah MIL.gler kentang.sdare dia smua ntah ke mane smpai rye ke 3.but then,ble aku x pkai bju kurung tetiba lak MIL n FIL ajak beraya umah sedara kt hulu langat.ah sudah!!mmg tekanan gk r..

cte psal bju krung ni..sory r klu rse aku ni agak kmpung.but for me..hasil didikn my mom n ayah,ktorg klu da nme g beraye tu,cnfirm bdn ni akan trsalut bj kurung.never wear jean n shirt hokey!tu prinsip ak n yg aku trpkse lnggar sbb MIL da pkse2 ikut gk.bajet g umah MIL nk duk mlepak je,sbb tu sarung jeans n shirt,sudahnye kne pkse lak.aduhaii..malu woo..(korg yg jns bkn mcm aku ni mngkin r xrse hape kn.)

abaikan kisah beraye d hulu langat tu..pe pn,aku rse happy sgt sbb tahun ni dpt beraye bertiga dgn qeesya.rse complete je hdup ni..wlupn xdpt nk beraye sakan,yg penting syawal tu ttap d smbut meriah.tahun dpn,ble qeesya da fhm mkne beraye,leh r pkse hubby beraye sakan.sbb hubby ni jns mlas cket nk beraye umah kengkawan.(ade ke ptut dia ckp segan nk rye umah org?haissh!).

utk smeone d sne,wlupn kte xdpt beraye brsme,u still in our heart..syg awak ketat2..hope syawal ni kte dpt berjumpa..mst rndu kt qeesya kn?hehe..=)


kutipan duet rye qeesya yg x sberapa..
suasane d pg syawal..hubby br nk mndi..aku tkang amek gmbr
anak2 buah yg nakal2...opss,shira sdng demam.xmsuk skali
me,qeesya n mIL..at pJ
beraye ke banting
beraye d hulu langat..sg tu ade buaye..
bdk br bgun tdo pg syawal.kan maen dia menjeling
2 jin toncit..mlm syawal.(hehe..)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates