Saturday 8 June 2013

korg percye lg ke kt bnda supernatural

tb2 lak nk up entry cmni mlm2 bute ni(err..xde r mlm sgt..da azan subuh pn.huhu).
ctenye, aku tb2 lak ade idea nk up story spooky cmni snce aku tgk rmai gak mak2 kt geng gojes tu ade experience.so,sje r nk share experience aku..

ikutkn,dlu aku stakt dgr2 cte je.typical malay,mmg akan ade ghost story kt mane2 pn.so,dr zmn skola mmg da d momokkn dgn cte2 cmni.cntohnye,my mom xbg kuar senja2.nnt kne sorok hantu kopet katenye.mmg btul2 r ktorg adik beradik xkuar umah ble da rembang2 senja.(bdk baek kn?).pastu klu mlm,my mom xbg kuar pas kul 11.katenye tme tu angin syurga trun (mcm cte p.ramlee).tme tu byk hantu tgh jln.hehe..kte tme tu bdk lg,dgrkn je r ckp org2 tua ni.tp ble da bsar,ade betulnye jugak kn..sbb mse aku form 3, my cousin kne sorok sbb maen myorok2 kt bwh tgga dpn umah dia(umah kampung) tme senja!ha..amek ko.3 hari hilang,tp dia cte (ble da jmpe blk) kt sne br sehari.err..seram hokey.

pastu tme aku kt skola, aku prnh gak experience ternmpk bnda ni..tme tu pg kul 5am,stndby dpn gate skola nk g perarakan merdeka kt putrajaya.(1st tme perarakan merdeka kt putrajaya-lupe thun bpe).tgh duk tggu bus tu, nmpk r byk bas kilang kuar.pastu terperasan atas bas tu,lmpu dia hdup.(yg lalu sblm2 tu xde lak hdupkn lmpu).pastu ntah cmne,mate ni ternmpk btul2 kt bwh lmpu dlm bas tu ade satu bnda putih duk berdiri pndng kt ktorg yg duk kt gate skola tu.(terbayang2 smpai skrg).mse tu xpk hape pn..sblm tu bnyi anjing xyah ckp r.ktorg wt2 xtau je..ble bas tu da lalu,smua snyap.pastu ade yg mulut lepas ckp "eh..ade ke org kilang pkai baju putih?.npe dia berdiri?",choiiii!msing2 rse nk lempang je bdk tu.pastu msing2 trus mcm xsdap bdn.haha..tu r first tme..tp ktorg bajet mcm de minah kilng tu da lmbt,dia stndby r pkai telekung atas bas tu.then mybe tmpt da penuh,dia berdiri r..(ayat sdapkn ati)

mse aku blaja kt dungun dlu,tiap kali nk stdy week je,byk r cte hantu kuar.last kecoh psal pocong."pocong mengganas di uitm dungun".hoo..tme tu nk jln sndiri pn takot kot.yg kne lak kolej pmpuan.xtau r btul ke x,tp mmg ramai yg terserempak dgn bnda tu.pncanye,kolej lame kt sne diorg g robohkn.ntah r..alhamdulillah,aku xde r ternmpk ke,kne kcau tme tdo ke dgn bnda tu.yg pasti,nk g toilet pn smpai 2,3 org temankn.hahah..

ni yg terbaru, aku xtau r btul ke x..tp da terjadi kt ktorg n my baby. mlm tu hubby ajak g bli mknan.da kul 12.30 mlm tme tu.dia tnye,nk bw qaleesya x snce my dad xtdo lg.aku dgn cnfident, bw je r.xde pape.naek kete je kn..ktorg pn bergerak r ke kedai yg slalu g.(ade 2 kdai yg xttup smpai kul 2).ironinye,mlm tu smua kdai ttup.sunyi sepi kot.aku yg drve,qaleesya duk kt pangku abah dia.then tme ktorg lalu dpn skola rendah agama ni,hubby da prasan dia mcm merengek sbb tme tu dia g pndang skola tu.aku mmg xprasan tme tu.trus r drive blk umah.smpai umah msuk bg salam.trus bsuh mke masing2 n msuk blik.hubby yg dukung qaleesya tme tu trus r knon nk landing atas katil,tb2 qalesya nagis jerit2.aku mrh hubby npe dia cmtu.then knon aku nk pujuk,ajak baring,beria2 dia xnk.duk geleng kpale.pastu aku tgk dia mrengek laen mcm,trus kau ckp cmni " ucuk,bsuh r mke qaleesay,bce ape2.setan ape r kacau ni!!".hoi,slmaber ok tme tu.(sbb aku pn mcm da kne smpuk kot.hahha).hubby trus bce fatihah +3 qul bsuh mke dia.then hubby xbg bg aku msuk bilik.dia amek kaen batik,kipas satu bilik smbil bce bismillah.tggu dlm 5 min,br msuk n qaleesya trus snyum2 bring ats katil..

esok tu hubby cte kjadian sbnr.dia ckp tme lalu dpn skola tu bulu tengkuk da meremang,tp dia diam je.antare aku dgn dia,dia lg snang rse bnda2 cmni.sbb prnh skali tu,lalu dpn satu rumah besar,mse tu dia ingt umah tu ade org dduk pdahal yg aku tau umah tu da dkat 6 bulan xde org.dia leh ckp kalau dia blk kje nmpk pntu umah tu terbuka r,,ade org r.ble aku cte umah tu da xde org br dia terdiam.then satu mlm,aku dgn dia blk dr mane ntah naek motor,lalu dpn situ,tme tu aku mmg xpndg r umah tu (aku lg ske elak pndang tmpt2 cmni).aku duk pndng kiri,dia duk pndng dpn.pastu aku rse kpale dia gerak pndng kanan n serentak tu dia ckp "alamak!".aku lak "aduhai..."ktorg snyap je pastu xckp pe pn smpai r nk msuk simpang umah.turun je motor hubby suh g paip dp basuh muke,bce fatihah 3x.(tme tu da tau da dia ade ternmpk bnda).ktorg xtrus msuk umah.duk luar dlm 5 min,laki suh ludah kiri 3x.br msuk.esoknye br dia cte yg kt dpn umah tu dia nmpk ade bnda btul2 duk dpn pntu bwh lmpu.aku pn mrh r,yg g pndng umah tu npe..

tu r,bnd2 cmni kalau xnk cye pn ssh gak.sbb ni smua kje jin n syaitan yg mmg da berjanji da sesatkn kaum adam.so,kte sbagai mnusia ni kne r siapkn diri kte dgn snjata yg ptut.percye xslh,tp jgn smpai tahap syirik.

p/s : dlu tme korg ngandung or pantang,ade x org suh bw pisau kecik ke,pin ke pkai kt bju dlm or letak bwh bntal bby korg?pastu ade x suh letak pnyapu lidi dkat2 area yg ade bby kte n buh al-quran/yassin bwh bntal baby?

4 comments:

amal said...

ok ngeri haha.. x penah nampak hantu ni dgn mata kasar. rs bulu roma meremang tetiba tu penahla huhu.. penah masa dok putrajaya. nak pegi keje kul 5pg. keluar nak pegi kat kete dengar macam bunyi anjing clear sgt. mcm dekat sgt anjing tu. tp xde pun. dan amal x penah nampak pun ada anjing kat putrajaya. haa masa tu memang seram habis huhu. terus masuk kete stat, drive laju2 huhu

N.M. Noor said...

Dlu mak akk buh gunting bwh bantal alya..ngan yasin skali..akk xtanya byk pn..sbb mmg dah dsar penakot..hahaha..

luvDriGhtOne said...

Bnd ni adr d mane2 kn kak..org tua2 ckp,kalau byi sayup2 mksdnye bnd tu dkat..kalau kuay mksudnye jauh.xtau r..

luvDriGhtOne said...

Same r kte kak.bear tny,mak jwb bnd2 tu tkot bnd tajam n ayat suci.pnyapu lidi lak utk halau plesit.waallahualam...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates