Monday 17 September 2012

4 in 1

last week qeesya demam xkebah2..dkat 4 ari gak demam..ingtkn xyah bw g paed,sbb aku de ubt demam stok yg doc bg pas dia dischrge wad dlu..tp tgk mkin lme makin naek lak suhu dia.xprnh2 smpai 39.2'..mmg aku rsau sgt.tkot kne sawan tarik..baby kn suhu diorg mmg cepat naek..puas da aku jerlum dgn air,duk lap2 bdn dia,tepek cool fever dkat skotak gak r...tp x ok gak..sudahnye pkse hubby g paed kt area cni je..

kt klinik,bkn maen aktif si qeesya ni.duk sengih2 dgn org2 dlm klinik tu..doc check2 pn dia leh borak2 dgn doc.ayoyoy..mne doc tu nk cye awak tu demam syg oi..doc pn trkejut ble check suhu dia 39..doc kate "mcm x demam je dia ni..senyum2..tp suhu bdn tggi".haa..dat y ler aku bw anak aku g jmp kau.sbb aku pn pelik..sbb qeesya mmg xprnh kne demam cmni.prnh kne skali pn 37.2 je kot suhu dia..doc ckp tu demam biase.next day mst dia akan ok n strt timbul ruam2 kt bdn n doc suh aku bw qeesya dtg blk itk refer kne ruam ape.tp smpai arini aku x bw qeesya g refer.hahahha..(da ok pn anak ibu kan..)

a day before tu aku bw qeesya g jmp tukang urut tme aku pantang tu.bw qeesya g urut kjot2 de tersalah urat ke..sbb kaki n tgn dia sjuk.n mmg tepat pn sngkaan aku..urat dia kt belikat tu mcm salah cket mybe sbb tgh mlasak meniarap terlentang r kot.then,tukang urut tu (cik ani) tnye aku ble nk sunat qeesya..erkkkkk~~skrg??ok..skrg pn leh r cik..mmg mnagis meraung2 r qeesya pas kne sunat tu.tp nages kjap je..da 5 bulan br nk sunat.hahahha..nseb ko r dik..

cte psal sunatkn anak pmpuan ni,aku agak xfhm dgn sikap sesetangah org yg ckp wtpe nk sunat anak pmpuan.bkn wajib pn.ok fine..klu xwajib pn,bersunat @ berkhatan tu kn utk kbersihan diri.n lagi satu pmpuan d sunatkn berkhatan utk mngelakkn diorg mmpunyai nfsu yg tggi..sbb tu,ade sesetengah kes,wlupn da kawin nfsu pmpuan tu sgt tggi smpai suami xdpt penuhi.then ustaz n ustazah nasihatkn utk pmpuan tu berkhatan skali lg..ha..nmpk x kepentingan kt situ.klu ko xnk sunatkn anak ko,ske ati..tp jgn nk pengaruh org ikut cre kau.itu anak kau n ini anak aku..berkhatan bg anak perempuan mmg bkn wajib ,tp leh jd wajib klu da mcm kes yg d sbut kt atas tu..xslah kn kjar perkre sunat?

now,bdn qeesya n mke (pling truk) da start naek ruam..aku xwt pape pn..biar je dia reda sndiri n letak bedak agnesia..sbb aku tau klu doc bg krim pn,mmg aku xkn mampu nk sapu kt mke qeesya yg duk ske sgt mnggosok mke ni.hahah..


mke penuh ruam

bdk pasrah kne sunat.
pendekar tun teja..=)

notakaki : skrg da mkin bz dgn asgment..arghhhh~curi2 update blog skejap


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates